Sparris


Sparris måste vara grönsakernas grönsak. Det går att göra så mycket med dem, den absoluta favoriten är nyskördad sparris inlindad i kallrökt skinka som fått steka några minuter.

En gång i tiden drev jag upp ett 20-tal sparrisplantor men precis när det var dags att njuta av dem, efter tre år, sålde vi huset. Jag tog med några plantor till nya huset men sparris tycker inte om att flytta så när vi flyttade även därifrån fick de stå kvar. Nu känner jag att det är dags igen att försöka så jag införskaffade sparrisfrön, inte så lätt att hitta så jag beställde på internet av en firma som heter fröer.nu. Idag har jag lagt fröerna i vatten och i morgon skall jag plantera dem i små krukor så får vi se hur det går. Går det bra kan vi njuta av egen sparris våren 2012.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannerströms Bouillabaisse

Mannerströms fisklasagne

Lammfärsburgare med mandelpotatismos, vitkål, vinsky & tranbär