Matlördag

När vädret är lite halvtaskigt och det inte finns så mycket att göra lägger jag gärna ner mycket tid på matlagningen på lördagarna. Denna lördag gav jag mig på en rätt som inte är svår men som har väldigt många ingredienser och väldigt många moment. Så här såg det ut när jag plockat fram allt
Det tog 45 minuter att plocka fram och sedan ytterligare 1,5 innan allt var klart. Det som var svårt var att få allt klart samtidigt men det gick bra den här gången. Jag tänker inte skriva receptet här eftersom det är så himla långt men ni hittar det i Allt om Mat:s festspecial, sid 86. Rätten kallas för Fläskkarré med persiljetäcke, skummad grädd- och lökbuljong samt vårprimörer och serverades med potatiskroketter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannerströms Bouillabaisse

Mannerströms fisklasagne

Lammfärsburgare med mandelpotatismos, vitkål, vinsky & tranbär