Snabblagad paj

Lite småhungrig och Callemannen som står i dörren fick mig att snabbt slänga ihop en paj som
visade sig bli otroligt god!
s€å här gjorde jag:
100 gram smör
2 1/2 dl vetemjöl
1 kryddmått bakpulver
1 kryddmått salt

Jag smälte smöret och lät det svalna. Då rörde jag ner mjölet blandat med bakpulver och salt och bredde ut det i en osmord pajform. Det hela fick gräddas i ca 10 minuter i 200 grader medans jag rev ost.

Osten blandade jag med
3 ägg och ca
3 dl utav såsen som blev över från kalaset. Recept på den se nedan. Det hela slog jag i pajskalet och så fick det gräddas i 30 minuter till och till det serverade jag ångkokta spenatblad, lättkokta morotsprimörer tomater som jag blancherat och tagit bort skalet på samt lite örter och piplök från trädgården.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannerströms Bouillabaisse

Mannerströms fisklasagne

Lammfärsburgare med mandelpotatismos, vitkål, vinsky & tranbär