Tacos igen

I bland har jag för mig att jag är en i alla fall halvskaplig amatörkock och hade därför vissa förväntningar när två av mina barn fyllde år i torsdags, 28 och 21 år. Så som traditionen bjuder hos oss är det födelsedagsbarnet, eller som i det här fallet barnen, som bestämmer maten. Jag gick och funderade lite vad de kunde tänkas vilja ha, sjötunga Walewska, oxfilé av någon typ, hummer? Svaret jag fick lydde kort och gott -"Tacos", nåja tradition är tradition så tacos fick det bli. Sonen var i alla fall snäll och beställde en guacamole så det fick bli något lite mer hemgjort i alla fall.
Ingredienser
  • 2 avocado
  • 1 dl créme fraiche
  • saften från 1 citron
  • 1 krm sambal oelek
  • 2 st pressade vitlöksklyftor

Gör så här:

  1. Dela avocadon och skrapa ned fruktköttet i en matberedare med mixerkniv
  2. Tillsätt övriga ingredienser och mixa slätt

Kommentar:

Tja, inte är det speciellt komplicerat men ganska gott. Passar till tacos men även till det mesta andra. Tänk på att köpa nästa svarta avocado, en omogen avocado kan förstöra det mesta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannerströms Bouillabaisse

Mannerströms fisklasagne

Lammfärsburgare med mandelpotatismos, vitkål, vinsky & tranbär