Variant på jordnötsruta

Jag har kommit in i en godisperiod och fått köpa jordnötsrutegodis var och varannan dag nu. Då kom jag på att jag ganska enkelt kunde modifiera dajmreceptet som jag har lagt upp här och det blev jättegott.

Jordnötsruta
Ingredienser:
2 msk kokos
2 msk grädde
2 msk ljus sirap
2 msk jordnötssmör
1 dl socker
100 gr smör
1 dl hackade jordnötter

Gör så här:
Låt allt koka ihop på svag värme under 12-15 minuter och slå upp det på ett smörat bakplåtspapper. Låt svalna.
Skär det i rutor som sedan doppas i smält mjölkchoklad alternativt stryk på endast på toppen.

Kommentar: Jag gjorde dubbelt recept så det blev lite mer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannerströms Bouillabaisse

Mannerströms fisklasagne

Lammfärsburgare med mandelpotatismos, vitkål, vinsky & tranbär