Fermenteringar

Förutom Surkål finns det en mängd olika livsmedel som går att fermentera. Jag har fermenterat alla mina starka Chilisar som jag fick i morsdagspresent av Marcus. De är dock på 70 000 Scoville så det blev en anings starkt. Jag har nu satt en ny sats med egna tomater, paprika, lök och någon liten aubergine som jag tänkte blanda ut i den starka chilisåsen. Det ska bli kul att se hur det blir när det är färdigt. Den blandningen har bara stått en vecka ännu, så jag får ge mig till tåls en vecka till. Efter det ska den in i kylen och sedan efter 1-2 veckor är den färdig att mixas och blandas i den starka såsen.

Forsättnings följer...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannerströms Bouillabaisse

Mannerströms fisklasagne

Lammfärsburgare med mandelpotatismos, vitkål, vinsky & tranbär