Kräftsoppa

Om man gjort en kräft- eller annan skaldjursfond enligt tidigare recept är det busenkelt att göra en otroligt god soppa.
  1. Häll 1,5 dl fond och 5 dl grädde i en kastrull
  2. Låt koka upp och sedan småputtra i 15-20 minuter

Det blir så gott, så gott. Vill man göra den lite smalare så byt ut hälften mot grädden mot mjölk och ta i lite vetemjöl om du vill ha en lite mer redd soppa.

Nu blir det inga blogginlägg på ett tag, vi far mot varmare trakter för att bla njuta av medelhavsköket. Håll ut en vecka så kommer det mer....

Kommentarer

  1. Nu har jag hittat till din mat & vinblogg som jag alltid får höra talas om så fort jag är på hembesök =) Jag får väl börja laga lite mat själv nu med då kanske så att jag kan följa den här.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mannerströms Bouillabaisse

Mannerströms fisklasagne

Lammfärsburgare med mandelpotatismos, vitkål, vinsky & tranbär